FANDOM

„Cholera, o tak...”
Cole po odblokowaniu mocy tarczy polaryzacji.

Tarcza polaryzacji ― jedna z mocy defensywnych w inFamous.

By aktywować tarczę, należy wcisnąć i przytrzymać R2 (dualshock).

OpisEdytuj

Zdolność ta pozwala Cole'owi wytworzyć elektromagnetyczną barierę, chroniącą go przed małymi obiektami lecącymi z dużą prędkością. Z wykluczeniem strzelb, tarcza stanowi idealną ochronę przed wszelakimi pociskami z broni palnej. Działanie bariery jest jednak pod pewnymi aspektami nieco ograniczone, bowiem ochrania ona jedynie MacGratha przed napływającymi obrażeniami z kierunku, w którym jest zwrócona kamera. Trzeba także zaznaczyć, iż tarcza w żaden sposób nie jest w stanie ochronić użytkownika przed eksplozjami i wybuchami w jego zasięgu. Ponadto nie sprawdza się ona przy blokowaniu kamieni wyrzucanych przez rozwścieczonych cywili. Moc ta stanowi natomiast świetną protekcję przed ostrzałem z wieżyczek strażniczych, salwą małych kawałków złomu wystrzeliwaną przez golemy, oraz potężną błyskawicą Kesslera.

W trakcie korzystania z tej umiejętności, Cole jest w stanie wykonywać niemalże wszystkie czynności, wykluczając atakowanie i posługiwanie się mocami ofensywnymi (wyjątek stanowi burza piorunów oraz grom, które są kompatybilne z jednoczesnym używaniem tarczy). Dzięki ulepszeniom, bariera może zostać wzbogacona o zdolności absorbujące energię zablokowanych pocisków, a jej początkowo eliptyczny kształt może zostać rozszerzony.

Wszystkie ulepszenia tejże zdolności są dostępne zarówno dla postaci karmicznie pozytywnej, jak i negatywnej. Jej wygląd jednak się różni w zależności od moralności Cole'a. Heroiczna postać posługiwać się będzie jasnoniebieską i wygładzoną barierą, podczas kiedy zdeprawowany MacGrath zostanie wyposażony w jasnoczerwoną (lub czarnoczerwoną) tarczę, której krawędzie przypominają elektromagnetyczne ciernie. Całkowity koszt ulepszeń tarczy polaryzacji wynosi razem cztery tysiące sześćset (4600) punktów doświadczenia.

UlepszeniaEdytuj

Poziom 1.Edytuj

Ikonka Tarczy polaryzacji 1 (inFamous)
Tarcza polaryzacji: doładowanie
  • Wymagania: Brak.
  • Koszt: 1600 PD
  • Opis: Zamienia zablokowane obrażenia w energię.

Poziom 2.Edytuj

Ikonka Tarczy polaryzacji (inFamous)
Tarcza polaryzacji: powiększona
  • Wymagania: Brak.
  • Koszt: 3000 PD
  • Opis: Zwiększa powierzchnię tarczy.

CiekawostkiEdytuj

  • Jest to jedyna moc, która posiada tylko dwa ulepszenia. Pozostałe posiadają zawsze trzy lub ich nie mają.
  • Podobna moc występuje w inFamous 2, pod nazwą Tarcza mrozu.