FANDOM

„Widzę echo kogoś uciekającego.”
Cole opisuje widzianą sylwetkę energii bioelektrycznej.

Psychowizja ― moc elektrokinetyczna występująca w inFamous.

Aby skorzystać z psychowizji, należy zbadać odpowiednie ciało poprzez zbliżenie się do niego i naciśnięcie Trójkąt (dualshock) trójkąta. Wyjawienie echa wymaga wysłania impulsu radarowego przy pomocy naciśnięcia L3 (lewej gałki).

OpisEdytuj

Cole dzięki tej mocy jest w stanie wykorzystać pozostałości neuro-elektrycznej energii z synaps martwej osoby, w celu wyjawienia lokalizacji osób znajdujących się wówczas pobliżu, do których prowadzą ich bioelektryczne sylwetki.

Wątek głównyEdytuj

MacGrath pierwszy raz korzysta z tej zdolności w trakcie misji Krwawy szlak, po odnalezieniu martwej żony poszukiwanego przez Moyę Jones elektryka, Brandona Carey'a. Protagonista przyłożył palce do jej głowy i ujrzał ostatnie chwile życia kobiety, po czym wyjawiło mu się bioelektryczne echo jej męża, które ostatecznie doprowadziło go do podstacji.

Podczas misji Prośba Zeke'a, przyjaciel protagonisty prosi go o odnalezienie swojego znajomego, Dwighta, który zaginął ostatniej nocy w obszarze Labiryntu. MacGrath odnalazł jego ciało przed restauracją Chummy Chicken i podobnie jak w przypadku Lynnae Carey, Cole ujrzał jego śmierć, a także sylwetkę jego oprawcy, który okazał się być przewodnikiem Ludzi Ziemi. Bohater jednak ze starcia z nim wyszedł obronną ręką.

Ostatecznie, MacGrath wykorzystuje tę moc w celu zlokalizowania lidera Ludzi Ziemi, Aldena Tate'a, który z zimną krwią zabił jednego z funkcjonariuszy policji. Zbadanie jego ciała wyjawiło śmierć poprzez silne uderzenie samochodem przy pomocy zdolności telekinetycznych Tate'a. Po zakończeniu wizji, protagoniście ukazuje się sylwetka Aldena, za którą rusza w pościg. Nie udaje mu się jednak go spotkać, bowiem policja chcąca go aresztować i zabrać do zakładu karnego, dociera do niego przed nim.

Misje poboczneEdytuj

Ranny oficer (inFamous)

Cole obserwuje przebieg śmierci policjanta.

Pomimo tego, iż po pogoni za Aldenem Cole już nigdy więcej nie korzysta z mocy psychowizji w misjach fabularnych, może on zastosować ją w kilku zleceniach pobocznych. Jej główny udział pojawia się szczególnie w misjach z cyklu ukryta paczka, w których przeskanowanie ciał martwych przeciwników wyjawia położenie paczek z odłamkami z wybuchu, poprzez wyczytanie obrazu z ich pamięci fotograficznej.

Ponadto, w misji pobocznej po stronie dobra o nazwie Ranny oficer, MacGrath bada zwłoki funkcjonariusza policji, wyjawiając przy tym lokalizację jego zabójcy.

CiekawostkiEdytuj