Neutralny (inFamous Second Son)

Symbol wandala w inFamous: Second Son.

Neutralny (określany jako WandalinFamous: Second Son) ― startowy poziom karmy w inFamous, inFamous 2, inFamous: Festiwal Krwi oraz inFamous: Second Son. Posiadanie tej rangi jest możliwe tylko w początkach gier, ze względu na dualistyczną mechanikę systemu karmy, umożliwiającą ukończenie fabuły jedynie jako postać pozytywna bądź negatywna.

inFamousEdytuj

Cole oficjalnie utrzymuje ten poziom jedynie przed podjęciem pierwszej decyzji w misji Pierwszy rzut oka. Od tej chwili może być jedynie strażnikiem lub bandytą, aż do misji Gry umysłowe, odblokowującej dostęp do kolejnych rang. O ile można zauważyć znaczne różnice w wizerunkach postaci neutralnej, a Cole'a bandyty, tak jego wizerunek strażnika jest do niego identyczny.

Z odpowiednią strategią, można być postacią neutralną aż do misji Krwawy szlak, która bezpośrednio wymaga od gracza uleczenia rannego cywila, co nagradza protagonistę dobrą karmą. By to zrobić, w misji Pierwszy rzut oka zaleca się machnięcie pięścią, by odstraszyć cywilów, bez dodatkowego obciążania się punktami złej karmy za ich krzywdzenie. W czasie między ukończeniem tej misji, a dojściem do momentu karmy w kolejnej, nakazuje się unikanie jakiejkolwiek interakcji zarówno z cywilami, jak i ze Żniwiarzami. W misji Ucieczka wystarczy wybiec na przód, by zwrócić na siebie uwagę policjantów, co da Cole'owi identyczną ilość punktów karmy jak w ostatniej misji, lecz tym razem dobrej. Jeżeli wszystko zostało poprawnie wykonane, gra powinna wyświetlić komunikat o treści "Zmiana karmy, Twój poziom to". Aby utrzymać ten poziom po ukończeniu misji, MacGrath musi unikać jakiegokolwiek atakowania cywilów i neutralizowania przeciwników, a jedynie kroczyć przed samego siebie.

inFamous 2Edytuj

W New Marais, Cole może być postacią neutralną jedynie przed opuszczeniem mostu przy pomocy doładowania lub przeładowania generatora w misji Przeprawa do New Marais. Warto nadmienić, iż wizerunek moralnie szarego MacGratha tym razem nieznacznie różni się od wyglądu strażnika, którego koszulka ma nieco bardziej nasycone barwy, a skóra odrobinę zdrowszy odcień.

Ponadto doświadczenie gry postacią karmicznie obojętną jest możliwe tylko, jeżeli przy starcie nie został importowany zapis z inFamous 1, który już z góry nadaje protagoniście tytuł strażnika lub zbira.

inFamous: Festiwal KrwiEdytuj

Choć karma w tej części nie odgrywa żadnego aspektu, przed transformacją w wampira pierwszy raz w serii można zauważyć nazwę tego poziomu pod wskaźnikiem karmy, przy użyciu impulsu radarowego. Początkowy wizerunek Cole'a jest zgodny z tym tytułem, aczkolwiek jego leczenie pulsacyjne ma cechy doładowania karmicznego championa, które umożliwia reanimację grupową.

inFamous: Second SonEdytuj

„Zastanawiałeś się, co by rodzice powiedzieli? Wychowaliśmy wandala...”
Reggie poucza Delsina.
Delsin jako wandal (inFamous Second Son)

Delsin jako wandal.

Moralnie szary poziom karmy tym razem nosi nazwę wandala. Delsin, podobnie jak to miało miejsce w poprzednich częściach sagi, jest postacią neutralną przed podjęciem swojej pierwszej decyzji w misji Goście.

Znaczącą odmianą jest jednak tym razem fakt, że wizerunek obrońcy i bandyty jest taki sam, jak wygląd wandala. Jedyną różnicą jest nieznaczne przekrzywienie symbolu karmy u boku ekranu, jednak wzór na kurtce Delsina pozostaje nienaruszony.

Jeżeli gracz wczyta zapis, na którym ma neutralny poziom karmy, ekran ładowania składać się będzie jedynie z dużego symbolu orłów w odcieniach szarości, a w ikonka ładowania będzie miała żółty kolor. Warto także nadmienić, iż nie będą wyświetlane wtedy u dołu ekranu porady oraz ciekawostki.

CiekawostkiEdytuj

  • Wskaźnik karmy beta (inFamous 2)

    Wskaźnik karmy w becie inFamous 2.

    W becie inFamous 2, wskaźnik karmy był podzielony na siedem segmentów, gdzie dodatkowy był właśnie zarezerwowany dla rangi neutralnej (pod nim widniał także podpis "Neutral").
  • W normalnych okolicznościach, w opisie zapisu gry z inFamous jest uwzględniona reputacja Cole'a, jednakże jeżeli jego karma jest właśnie neutralna, parametr ten w ogóle nie będzie wyświetlany.
  • Nazwa tej rangi w inFamous: Second Son jest ujawniona jedynie poprzez sprawdzenie zapisu gry przed dokonaniem pierwszego wyboru karmicznego.
  • Choć wygląd wandala, obrońcy i bandyty są identyczne, tak na starszych zrzutach z inFamous: Second Son można było dostrzec, iż orły na kurtce Delsina także ulegały przekrzywieniu.