FANDOM

Ikonka misji głównej w inFamous
Geneza
(ang. Genesis)
Geneza (inFamous)Cole, przebudziwszy się po eksplozji.
Poprzednia misja -
Następna misja Pierwszy rzut oka
Miejsce startu Strefa zero, dzielnica historyczna, Empire City
Odblokowania Brak
Nagroda Brak
Występuje w inFamous
„Cholera, co się stało? O Boże.”
―Pierwsze słowa Cole'a po przebudzeniu.

Geneza ― pierwsza misja wątku głównego w inFamous.

OpisEdytuj

Normalny dzień w Empire City zostaje nagle przerwany przez ogromny wybuch. W jego centrum znajduje się zwykły goniec rowerowy imieniem Cole MacGrath, który – mimo odniesienia znacznych ran – uchodzi z życiem.

PrzebiegEdytuj

WybuchEdytuj

Geneza 0 (inFamous)

Wybuch nagrywany przez cywila.

Nieznany cywil nagrywający film w obszarze Archer Square, wkrótce staje się świadkiem awarii elektryczności w całym mieście. Po zgaszeniu wszystkich świateł, następuje ogromna eksplozja dochodząca z dzielnicy historycznej miasta, siejąc znaczne zniszczenia na swej drodze i wyrzucając odłamki na powierzchnię całego Empire City.

Następnie cała scena jest ukazana z helikoptera, z którego zauważyć można nagły rozrost pola elektromagnetycznego, pochłaniającego coraz to większą częśc miasta. Transmisja zostaje przerwana, w momencie uderzenia wyrzuconego przez falę uderzeniową autobusu, który strąca śmigłowiec.

PrzebudzenieEdytuj

Ekran robi się czarny, a po chwili słychać głos tajemniczego mężczyżny.

  • KesslerAktywacja sześć minut temu. Puls 45, oddech 10. Wszystko wygląda dobrze, Cole.

Wkrótce ukazuje się postać nieprzytomnego Cole'a w strefie zero. Budzi się on cały obolały i zauważa zdewastowaną okolicę miasta.

  • ColeCholera, co się stało? O Boże.

Helikopter patrolujący dostrzega rannego Cole'a i podlatuje do niego.

  • PolicjantTam jest ktoś żywy! Hej! Pomachaj, jeśli mnie słyszysz! Jeśli możesz chodzić, wyjdź stamtąd i idź do mostu.

Protagonista spogląda na śmigłowiec. Policjanci chwilę później dostrzegają kogoś w garazu.

  • PolicjantHej ty! W garażu! Wynoś się stąd! Wszystko się wali!
Geneza 1 (inFamous)

Cole w strefie zero.

Helikopter opuszcza miejsce zdarzenia, ruszając w kierunku rozsypującego się garażu. Cole po zebraniu sił rusza wyznaczoną ścieżką, otoczoną zniszczonymi pojazdami i ruinami.

  • ColeDalej Cole, ruszaj się, ruszaj.

Niedługo później bohater odbiera połączenie telefoniczne od swojego najlepszego przyjaciela, Zeke'a.

  • ZekeCole, jesteś tam, brachu? Dalej stary, odbierz!
  • ColeZ-Zeke? Cholera, co się dzieje? Chyba był jakiś wybuch.
  • ZekeJasne, że był wybuch! W telewizji mówią, że terroryści wysadzają różne miejsca w mieście. Spotkajmy się na moście Fremont. Ściągniemy tam Trish i zadekujemy się gdzieś.
  • ColeDo zobaczenia na miejscu.

​GarażEdytuj

Geneza 2 (inFamous)

Cole doznaje porażenia.

Cole przeskakuje przez pobliski autobus i dociera do gruzów garażu, gdzie doznaje ogromnego porażenia elektrycznością z wystających przewodów. Ciało protagonisty jednak wchłania wyemitowaną energię, a on sam utrzymuje się nadal przy życiu, co budzi w nim spore zaskoczenie.

  • Cole: Uch. Co do diabła – powinienem być martwy.

Górny poziom garażu, jak i pojazdy na nim się znajdujące, zaczynają się powoli zawalać.

  • ColeO rany.
Geneza 4 (inFamous)

Cole doznaje drugiego porażenia.

Bohater przy pomocy swej zwinności i zdolności parkourowych pokonuje napotykane na swojej drodze przeszkody. Po dotarciu do sąsiedniego garażu, Cole ponownie doświadcza porażenia prądem, z którego również wychodzi bez szwanku.

  • Cole: AACH! Ach! Co się ze mną dzieje?

Wyładowanie elektryczne doprowadza do eksplozji generatora i samochodu znajdującego się w pobliżu Cole'a, budując mu tym samym drogę na ulicę. Tymczasem policjant ze wcześniej napotkanego helikoptera nakazuje MacGrathowi podążanie w kierunku mostu Fremont.

  • PolicjantJeśli możesz chodzić, ewakuuj się do Neon przez most. Zachowaj spokój, służby ratownicze są w drodze.

Most FremontEdytuj

Cole dociera do mostu, gdzie na jego drugim końcu zauważa Zeke'a.

  • ZekeCole! Tutaj, stary! Musimy iść!
Geneza 6 (inFamous)

Cole nieświadomie emituje burzę piorunów.

Protagonista staje się ofiarą trzeciego wyładowania elektrycznego, którego ogromna moc doprowadza do wytworzenia burzy piorunów atakującej wszystko w swoim zasiegu, między innymi radiowozy policyjne, jak i samych funkcjonariuszy policji.

  • Cole: Boże, nie! Nie, nie!

Przerażony Cole podąża na drugą stronę mostu, ledwie trzymając się na nogach.

  • ZekeO nie, to terroryści! Uciekaj do mostu Cole! Dalej! Ruszaj się! Rusz tyłek Cole! Most się wali!

Cole dociera do Zeke'a i Trish znajdujących się na końcu mostu, po czym traci przytomność i upada na ziemię.

  • Trish: Cole!

Samobójstwo cywilizacjiEdytuj

Ukazany zostaje przerywnik komiksowy, w którym Cole opisuje sytuację panującą w Empire City podczas pierwszych dni kwarantanny.

  • ColeTracąc przytomność, w jakiś sposób „słyszałem” głosy umierających. Tysiące ludzi zginęło przywalone budynkami lub spłonęło żywcem. Trish straciła siostrę, omal nie straciła mnie. Zeke ciągle był przy mnie, był pewien, że się obudzę... A na zewnątrz miasto waliło się w gruzy. Przyszła epidemia... potem zamieszki, kradzieże, gwałty - cywilizacja popełniała samobójstwo. Rząd federalny podjął gównianą próbę „powstrzymania zagrożenia biologicznego” i odciął wszystkie drogi do miasta. Więc utknęliśmy w tej klatce z psycholami. Na ulicach nie ma glin, zginęli albo boją się gangów kontrolujących miasto. Na zewnątrz było źle, ale wewnątrz, we mnie... coś... coś się zaczynało. Najpierw byłem przerażony, nie miałem z kim porozmawiać, żadni eksperci nie mogli udzielić mi rady, ale powoli uczę się nad tym panować... Mam nadzieję, że nie jest za późno.

KonkluzjaEdytuj

Cole zaczął panować nad swoimi elektrokinetycznymi mocami. Empire City natomiast, zostało objęte stanem kwarantanny. Policjanci zostali zmuszeni do odwrotu, a na ulicach zaczęło panować prawo pięści.

CiekawostkiEdytuj

  • Rzeczą wyjątkowo dziwną jest fakt, iż podczas burzy piorunów, wszyscy zebrani wokół policjanci utrzymują stoicki spokój, w ogóle nie zwracając uwagi na panujący chaos i nieprzerwanie stojąc w jednym miejscu.