FANDOM

Fala uderzeniowa
(ang. Shockwave)
Fala uderzeniowa (inFamous)Cole wytwarza falę uderzeniową.
Moment zdobycia W trakcie misji Pierwszy rzut oka
Miejsce zdobycia Dzielnica Neonów, Empire City
Przypisane do Elektromagnetyzm
Ulepszanie Możliwe
Znani użytkownicy Cole MacGrath
Występuje w inFamous
„Niekiepsko! Kurde, nie wiedziałem, że możesz zrobić coś takiego.”
Zeke podziwia moc fali uderzeniowej.

Fala uderzeniowa ― jedna z mocy ofensywnych w inFamous.

Aby wytworzyć falę uderzeniową, należy przytrzymać L1 (dualshock) i naciśnąć Krzyżyk (dualshock) krzyżyk, posiadając przynajmniej jeden i jedną trzecią wypełnionego rdzenia baterii.

OpisEdytuj

Cole po raz pierwszy może skorzystać z tej mocy w misji Pierwszy rzut oka, aby zepchnąć samochód skrywający pod sobą rewolwer dla Zeke'a. Dzięki niej protagonista jest w stanie wytworzyć potężną elektromagnetyczną falę uderzeniową, która spycha na swej drodze zarówno organizmy żywe, jak i elementy otoczenia. Zdolność ta z reguły nie zadaje przeciwnikom znacznych obrażeń, jednak idealnie się sprawdza w chwilowym obezwładnianiu zwartych grup oponentów. Sprzyjające warunki dla tej umiejętności panują szczególnie na dachach, z których w mgnieniu oka można zrzucić zagrażających Cole'owi wrogów.

Dobra karmaEdytuj

Pozytywna wariacja tej zdolności cechuje się emisją fal o jasnoniebieskim kolorze. Modyfikacje przeznaczone dla fal bohaterskiego Cole'a, wzbogacą je o tak zwany odwrócony magnetyzm, przez określony czas unoszący trafionych przeciwników w powietrzu. Efekt ten będzie się utrzymywać, dopóki cel nie doświadczy kontaktu z ziemią, wodą, ścianą, lub jednym z ataków MacGrath'a. Dalsze ulepszenia natomiast zwiększają siłę i zasięg emitowanych fal.

Koszt wszystkich ulepszeń fali uderzeniowej dla dobrego Cole'a wynosi razem pięć tysięcy czterysta (5400) punktów doświadczenia.

Zła karmaEdytuj

Negatywna wersja tej mocy charakteryzuje się emisją fal o jasnoczerwonym (lub czarnoczerwonym) kolorze. Ulepszenia zarezerwowane dla fal skorumpowanego MacGratha, zapewniają trafionym celom i obiektom dodatkowe obrażenia wywołane poprzez porażenie prądem. Kolejne modyfikacje podnoszą siłę oraz zasięg wysyłanych przez Cole'a fal. Ostatnie wzmocnienie natomiast zwiększa zgromadzoną w fali energię elektryczną, która jest w stanie wysadzić dowolny trafiony samochód, bez względu na jego obecny stan.

Koszt wszystkich ulepszeń fali uderzeniowej dla złego Cole'a wynosi razem pięć tysięcy dziewięćset (5900) punktów doświadczenia.

UlepszeniaEdytuj

Poziom 1.Edytuj

Ikonka dobrej fali uderzeniowej 1 (inFamous)

Fala uderzeniowa: strażnik

  • Wymagania: Osiągnięto przynajmniej rangę strażnika.
  • Koszt: 800 PD
  • Opis: Odwrócony magnetyzm: Przeciwnicy trafieni falą uderzeniową będą przez jakiś czas unosić się w powietrzu.

Fala uderzeniowa: bandyta

Ikonka złej fali uderzeniowej 1 (inFamous)
  • Wymagania: Osiągnięto przynajmniej rangę bandyty.
  • Koszt: 800 PD
  • Opis: Ludzie i przedmioty trafieni falą uderzeniową zostają dodatkowo porażeni prądem.

Poziom 2.Edytuj

Fala uderzeniowa: mistrz

  • Wymagania: Osiągnięto przynajmniej rangę mistrza i nabyto ulepszenie z pierwszego poziomu dobrej karmy.
  • Koszt: 1800 PD
  • Opis: Zwiększa siłę fali uderzeniowej.

Fala uderzeniowa: banita

  • Wymagania: Osiągnięto przynajmniej rangę banity i nabyto ulepszenie z pierwszego poziomu złej karmy.
  • Koszt: 1800 PD
  • Opis: Zwiększa siłę i zasięg fali uderzeniowej.

Poziom 3.Edytuj

Fala uderzeniowa: bohater

  • Wymagania: Osiągnięto rangę bohatera i nabyto ulepszenie z drugiego poziomu dobrej karmy. 
  • Koszt: 2800 PD
  • Opis: Zwiększa zasięg fali uderzeniowej.

Fala uderzeniowa: niesławny

  • Wymagania: Osiągnięto przynajmniej rangę niesławnego i nabyto ulepszenie z drugiego poziomu złej karmy.
  • Koszt: 3300 PD
  • Opis: Pojazdy trafione falą uderzeniową zostają dodatkowo porażone prądem, co prowadzi do wybuchu.

CiekawostkiEdytuj

  • Początkowo zdolność ta miała się zwać TK Blast (co w wolnym tłumaczeniu znaczyłoby wybuch telekinetyczny); można dostrzec, iż fragment tej nazwy pojawił się w inFamous 2, gdzie zamiast pojedynczej fali uderzeniowej, MacGrath może wybierać spośród wielu dostępnych wybuchów.
  • Jest to pierwsza moc, która wymaga rdzeni baterii.