FANDOM

Błyskawica
(ang. Lightning Bolt)
Błyskawica (inFamous)Cole wystrzeliwuje błyskawicę w Żniwiarzy.
Moment zdobycia Po ukończeniu misji Geneza
Miejsce zdobycia Dach Zeke'a, dzielnica Neonów, Empire City
Przypisane do Elektrokineza
Ulepszanie Możliwe
Znani użytkownicy Cole MacGrath
Występuje w inFamous
„Super! Dawaj, usmaż frajerów!”
Zeke podziwia strzelającego do manekinów Cole'a.

Błyskawica – jedna z mocy ofensywnych w inFamous.

Aby wystrzelić błyskawicę, należy przytrzymać L1 (dualshock) i naciśnąć R1 (dualshock).

OpisEdytuj

Wystrzeliwane z rąk błyskawice stanowią podstawowy element w arsenale Cole'a. Zadają one stosunkowo wysokie obrażenia celom i przy ich użyciu MacGrath jest w stanie prędko wysadzać pojazdy. Ogromna potęga tej mocy tkwi jednak przede wszystkim w jej zerowym wpływie na utratę energii elektrycznej Cole'a.

Ulepszenia tej mocy są podzielone na dwie kategorie. Jedna jest zarezerwowana dla Cole'a karmicznie pozytywnego, a druga dla Cole'a karmicznie negatywnego. Choć istnieje możliwość nabywania modyfikacji z jednej i drugiej grupy poprzez przeskoki w randze moralnej, nie będą one aktywne, jeżeli protagonista będzie miał inną reputację, niż tą wymaganą w ulepszeniu. Wszystkie modyfikacje zwiększają siłę pocisku.

Koszt wszystkich ulepszeń błyskawicy dla jednej strony karmy wynosi razem piętnaście tysięcy trzysta (15300) punktów doświadczenia.

Dobra karmaEdytuj

Pozytywna wariacja tej zdolności cechuje się emisją błyskawic o jasnoniebieskim kolorze. Modyfikacje przeznaczone dla błyskawic bohaterskiego Cole'a, wzbogacą je we właściwości absorbujące energię elektryczną od trafionych oponentów. Dalsze ulepszenia natomiast rozwijają działanie Błyskawic trafiających w głowę, początkowo poprzez wyładowania elektryczności przechodzące na sąsiednich przeciwników, kończąc na konwersji części wessanej energii elektrycznej na energię życiową. Ostatnia modyfikacja zwiększa także ilość odnawianej energii, zdobywanej w wyniku trafienia wroga.

Zła karmaEdytuj

Negatywna wersja tej mocy charakteryzuje się emisją błyskawic o jasnoczerwonym (lub czarnoczerwonym) kolorze. Ulepszenia zarezerwowane dla błyskawic skorumpowanego MacGratha, zwiększą ich śmiercionośność oraz zasięg rażenia, przede wszystkim poprzez wysadzanie rywali, których wybuch wytwarza potężne wyładowanie elektryczne. Kolejne modyfikacje wpływają wzrostowo na promień eksplozji elektryczności, a także są w stanie zagwarantować jej wyzwolenie poprzez trafienie w głowę oponenta.

UlepszeniaEdytuj

Poziom 1.Edytuj

Ikonka dobrej błyskawicy 1 (inFamous)

Błyskawica: strażnik

  • Wymagania: Osiągnięto przynajmniej rangę strażnika.
  • Koszt: 400 PD
  • Opis: Sprawiedliwy cios: Przywraca część energii za każdym razem, gdy trafisz przeciwnika.

Błyskawica: bandyta

Ikonka złej błyskawicy 1 (inFamous)
  • Wymagania: Osiągnięto przynajmniej rangę bandyty.
  • Koszt: 400 PD
  • Opis: Sadystyczny cios: Pokonany przeciwnik może wybuchnąć, tworząc potężne wyładowanie elektryczne.

Poziom 2.Edytuj

Błyskawica: mistrz

Ikonka dobrej błyskawicy 2 (inFamous)
  • Wymagania: Osiągnięto przynajmniej rangę mistrza i nabyto ulepszenie z pierwszego poziomu dobrej karmy.
  • Koszt: 2900 PD
  • Opis: Sprawiedliwy strzał: Strzały w głowę powodują wyładowania elektryczności, przeskakujące na pobliskich wrogów.

Błyskawica: banita

Ikonka złej błyskawicy 2 (inFamous)
  • Wymagania: Osiągnięto przynajmniej rangę banity i nabyto ulepszenie z pierwszego poziomu złej karmy.
  • Koszt: 2900 PD
  • Opis: Sadystyczny strzał: Zwiększa promień wybuchu elektryczności.

Poziom 3.Edytuj

Błyskawica: bohater

Ikonka dobrej błyskawicy 3 (inFamous)
  • Wymagania: Osiągnięto rangę bohatera i nabyto ulepszenie z drugiego poziomu dobrej karmy. 
  • Koszt: 12000 PD
  • Opis: Sprawiedliwe uderzenie: Przywraca znaczną ilość energii za każdym razem, gdy trafisz przeciwnika. Strzały w głowę przywracają dodatkowo zdrowie.

Błyskawica: niesławny

Ikonka złej błyskawicy 3 (inFamous)
  • Wymagania: Osiągnięto przynajmniej rangę niesławnego i nabyto ulepszenie z drugiego poziomu złej karmy.
  • Koszt: 12000 PD
  • Opis: Sadystyczne uderzenie: Strzały w głowę zawsze powodują eksplozję elektryczności.

CiekawostkiEdytuj

  • Ostatnie ulepszenie błyskawicy, zarazem dla bohatera, jak i niesławnego, jest najdroższą modyfikacją w całej grze i do tego jedyną, której wartość ma pięć cyfr.
  • W inFamous 2 co prawda moc pojedynczej błyskawicy już nie gra roli w arsenale Cole'a, ma on dostęp do szerokiego wyboru piorunów, będących odpowiednikiem starej błyskawicy z inFamous 1.
    • Piorun magnum natomiast, wydaje się być wariacją najlepiej odzwierciedlającą moc z poprzedniej części, aczkolwiek jej szybkostrzelność jest znacznie niższa. W inFamous: Festiwal Krwi jednakże, przejawia tę samą szybkostrzelność, co błyskawica z inFamous 1.